eBay разкрива бъдещето на онлайн търговията

Едва ли има някой “нетизен” (Internet citizen), който никога да не е чувал или дори ползвал услугите на eBay. Там може да се намери всичко, а цените обикновено са примамливо изгодни. Въпреки тази безспорна популярност обаче, дори този търговски гигант има нужда от еволюция, за да оцелее във враждебната среда на финансовата криза.

От екипа по иножациите на компанията обявиха, че ще акцентират върху развитието на мобилните приложения, за да може всяко смарт устройство да работи с тяхната платформа. В потвърждение на това виждане за бъдещето, от компанията наскоро пуснаха приложения за умните часовници Galaxy Gear и Pebble, а следващата цел е интерактивното стъкло, използвано за направата на “тъч-витрини”, каквито бяха демонстрирани от Samsung по време на CES.

Екипът работи по създаването на възможности за персонализация и системи от свързани сензори в дома, за да направи пазаруването колкото се може по-лесно, а според някои критици – дори опасно лесно. Според тим лидера Стив Янкович “търговията без усилия” (Zero effort commerce) ще разбира какво търсят потребителите и ще намира нужните резултати вместо тях, подобно на личен асистент.