Meta, компанията зад Facebook, се насочва към разработка на собствена търсачка за своя чатбот, съобщава The Information. Целта е да намали зависимостта си от Google и Microsoft. Според доклада на The Information, Meta работи по този проект поне от осем месеца и се очаква да го представи в предварителна версия скоро.
Новият търсещ агент ще позволи на Meta AI да не разчита на Google Search и Microsoft Bing, като по този начин ще увеличи автономността на компанията. Meta наскоро разкри своята уеб технология, която се използва за обучение на AI модели и подобряване на продукти.
Проектът се развива на фона на ударите, които Meta понесе преди три години от функциите за защита на личните данни на Apple, които доведоха до значителни загуби на рекламни приходи за компанията. Главният изпълнителен директор на Meta, Марк Зукърбърг, иска компанията да бъде колкото се може по-автономна, за да избегне подобни ситуации в бъдеще.
Инвестициите на Meta в AI изглежда се оправдават. Според публикация на Зукърбърг в Threads през август, Meta AI има над 185 милиона активни потребители седмично и повече от 400 милиона месечно. Това растеж е забележителен, особено предвид факта, че компанията още не е пуснала продукта в Обединеното кралство, Бразилия или ЕС.
OpenAI съобщи по-рано този месец, че ChatGPT има 250 милиона седмични потребители, което също подчертава значителния напредък в тази област.