Продажбите на Apple Watch разочароват

Продажбите на Apple Watch се оказаха под очакванията, сочат пазарни анализи.
От излизането на смарт часовника на 24 април досега са реализирани само 3 млн. устройства. Прогнозите не са оптимистични, съобщи TechNews.bg.

Потребителският интерес към часовника на Apple намалява, сочат данни на Google Trends. Освен това Apple Watch отстъпва значително на заявките за iPhone и дори на по-малко по-популярния iPad.

Грешката на Apple е в неправилното позициониране на устройството, смятат анализатори. Компанията реши, че Apple Watch може да бъде украшение и пусна часовник със златен корпус и кожени каишки, чиито цени достигат внушителните 17 000 долара.

Apple Watch обаче е преди всичко технологичен продукт, поради което е обречен на обезценяване в процеса на използване, за разлика от скъпоценностите, които запазват стойността си във времето.

Позиционирането на Watch като фитнес продукт също не донесе резултати на Apple. Алтернативите от Fitbit, Jawbone и Xiaomi са по-прости за използване, имат много по-ясно предназначение и освен това поддържат връзка не само с iPhone, но и със смарфони на база Android. Тези им качества ги правят по-привлекателни за потребителите от Watch.

Очаква се в началото на 2016 г. Apple да пусне второ поколение на часовника си.