Приоритетна задача на повечето компании днес е разработката на свое собствено мобилно приложение. Лесно е да пуснеш на пазара набързо скалъпен софтуер – толкова, доколкото да се отбие номера.
Разработката на стратегическо приложение или на дигитално „решение” обаче е значително по-сложно. Планирането е от съществено значение.
Именно поради тази причина в настоящия материал в две части ще ви представим основните неща, които трябва да имате предвид, преди да се заемете с разработката на свое собствено мобилно приложение.
1. Определете целите на софтуер
Когато разработвате дигитално решение, трябва да определите внимателно какви ще са целите на вашата програма. Как искате да гледат на вас? Като новатор? Може би предпочитате да се преборите с конкуренцията, като демонстрирате прогрес в дадена област? Предварителното планиране на нещата е първата основна стъпка, която ще ви изкара една стъпка по-напред спрямо останалите компании. За какво точно ще използвате своите дигитални решения? За да затвърдите лоялността на клиентите и да им позволите по-голяма степен на самообслужване? Или пък целта ви е да намерите друг източник на приходи? Веднъж щом определите целите на софтуера, направете ги приоритет за вашата компания. Така ще знаете откъде да започнете.
2. Научете повече за своя таргет
Следващата важна стъпка е да научите повече информация за потребителите, към които ще бъде насочено вашето приложение, да разберете какви са техните цели и изисквания, както и да вземете предвид технологиите, които използват. Това означава да проучите какви платформи използват най-често, както и за какво точно им служат. Всяко устройство е различно и всеки потребител има специфични нужди. Т.напр. някой може да използва онлайн приложение за банкиране, за да си плати сметка. Но също така той вероятно използва мобилното приложение на банката, за да открие най-близкия банкомат.
3. Създайте фокус потребителска фокус група, която да провежда тестове
Единственият начин да разберете наистина от какво точно мобилно приложение се нуждаят вашите потребители, е като прекарате известно време с тях. В рамките на процеса на разработка може да обсъждате определени идеи с тях. Фокус групите могат да ви бъдат изключително полезни за тази цел.
4. Открийте най-малкото работещо решение
Не се опитвайте да намерите решение на целия проблем наведнъж. Открийте най-малкото решение и започнете оттам. С други думи – по-добре е да пуснете приложение с малко функции. Важното обаче е то да върши работа. Впоследствие се възползвате от възможностите за ъпдейт на софтуера и пускайте нови обновления с течение на времето.
5. Планирайте версии за различни платформи
Пускането на първата версия на мобилното приложение е само началото. Статистиките сочат, че много от потребителите ще се върнат към вашето приложение, когато добавите към него нови функции. Не ги бомбардирайте с екстри обаче. Оставяйте поне 2-3 месеца между всеки по-голям ъпдейт.