През последните години дигиталният маркетинг навлиза с все по-бързи темпове в сегмента на бързооборотните стоки. Това показва проучване, проведено от eDesign. Рекламните кампании, базирани на онлайн и други иновативни методи, стават все по-интересни и по всичко личи, че тази тенденция ще се засилва. Дигиталният маркетинг отчита ръст в повечето икономически браншове, но ритейл пазарът се откроява като един от секторите, които се възползват най-активно от него, променяйки изцяло методите за комуникация с потребителите.
От eDesign открояват следните ключови тенденции, които променят пазара на бързооборотни стоки през тази и отминалата година:
Физическите „точки за продажба” (point of sales) са в основата на бизнеса с бързооборотни стоки и през последните месеци все по-често ставаме свидетели на обвързването на тези локации с дигитални маркетингови инструменти. Комбинацията на физически методи с виртуални канали като социалните мрежи или различни приложения за добавена реалност (augmented reality) винаги е успешен модел за привличане вниманието на потребителите. Сред примерите по света са кампании, включващи генериране на съобщение в социалните мрежи чрез физическо действие, както и augmented reality приложения за „виртуално” изпробване на реални продукти.
Ритейл компаниите могат в най-голяма степен да извлекат полза от услугите, базирани на местоположението (LBS – Location Based Services) и други бързо развиващи се класове мобилни приложения. Възможности като откриването на подходящ обект в близост до нас (на база на GPS позиционирането на смартфона или таблета ни) или съобщения от типа „push-notification”, които ни уведомяват, че преминаваме покрай нещо интересно, вече привлякоха вниманието на маркетинговите отдели в ритейл бранша. Затова все повече играчи обмислят или да наложат собствени такива приложения, или да интегрират своите обекти във вече съществуващите услуги от този тип. Потенциалът на маркетинга, базиран на местоположението, се увеличава допълнително от все по-широкото навлизане на мобилен интернет у нас, ръста в продажбата на смартфони и таблети, както и появата на нови класове устройства – „умни” очила, часовници, конзоли и др.
Т.нар. „вътрешно позициониране” (indoor positioning) е нов телекомуникационен сегмент, който включва решения за определяне на точното местоположение в сгради – там, където няма покритие на позициониращите спътници от американската система GPS или нейните руски, европейски и китайски аналози, които се изграждат в момента. Този тип системи са особено подходящи за молове, бизнес сгради, летища, гари и хипермаркети, а последните могат да спечелят най-много поради големия брой продукти, концентрирани на малка площ и нуждата от лесна ориентация на потребителите сред многобройните стелажи.
Бързооборотните стоки са сред най-динамичните икономически сектори, пазарните тенденции се променят непрекъснато и дигиталният маркетинг единствен може да предложи достатъчно гъвкава възможност за промяна на промоциите, ценовите отстъпки и останалите послания към клиентите. Интернет е най-бързата медия, което я прави особено подходяща за комуникацията в ритейл сегмента и позволява на компаниите в него да реагират много по-адекватно на пазарните промени.