В поредния си ход, простиращ се далеч извън корените на своя търговски бизнес, Amazon планира да пусне свой смартфон тази есен.
Информацията идва от авторитетния финансов ежедневник The Wall Street Journal, който дори е категоричен, че устройството ще се появи точно през месец септември.
Нов играч на пазара
Апаратът, около чието съществуване се спекулира от доста време, има за задача да осигури дебюта на Amazon на силно конкурентния пазар на смартфоните, който в момента е доминиран от Apple и Samsung. Предполага се, че Amazon ще обяви официално телефона през юни, а в началото на есента първите бройки от него ще се отправят по магазините, твърди The Wall Street Journal, позовавайки се на свои анонимни източници. Интересно е, че същите тези източници потвърждават един вече появил се наскоро слух, а именно, че смартфонът на Amazon ще се опита да се отличи от конкуренцията с въвеждането на 3D технология.
Нищо ново под слънцето
Слухове и анализи, говорещи за появата на смартфон с логото на гиганта в интернет търговията, не са нищо ново за индустрията. Първите спекулации в това отношение се появиха още в края на 2011 г., когато анализатори на Citigroup обявиха, че апаратът може да се очаква преди края на 2012 г. Това обаче не стана и дебютната му дата продължи да тъне в мистерия. Онова, което се знае е, че смартфонът най-вероятно ще работи с модифицирана версия на Android, подобна на тази, която вече захранва таблетите Kindle Fire. Оригиналният таблет на Amazon бе първият, който демонстрира, че на пазара има място за предложения с бюджетна цена и проби именно благодарение на цената си от 200 долара. Някога той бе спряган за конкурент на iPad и въпреки, че това очевидно не стана – до момента продадените Kindle Fire таблети са около 10 милиона – то дебютът на джаджата бе достатъчно стабилен, за да даде увереност на Amazon да продължи да инвестира в хардуер, различен от е-четците.
Една амбициозна стратегия
Въпреки че компанията все още отказва да обяви официалните цифри за продажбите на Kindle, Amazon очевидно се радва на достатъчно висок интерес, тъй като компанията продължава да пуска нови устройства, сред които няколко различни модификации на своя таблет и обявената наскоро платформа за мултимедиен стрийминг Kindle Fire TV, която дори се придружава от гейм контролер. Всички тези устройства имат една-единствена цел – да накарат потребителите да консумират съдържание като видео, е-книги и игри, през портала на Amazon. Освен че създава хардуер, компанията набляга все повече и на софтуерната дистрибуция като се опитва да привлече нови разработчици в своя App Store. Със своите 200 000 приложения той все още е доста далеч от това, което Apple предлага (един милион), но наистина доста разработчици и студия вече изкарват своите приложения и игри и за платформата на Amazon.
Дали наистина смартфонът ще се появи през септември ни предстои да разберем, но едно е ясно – Amazon няма проблем да залага на дългосрочна хардуерна стратегия, стига тя да означава, че потребителите ще консумират повече съдържание и ще купуват повече неща през тези устройства.