Българите над 55 години са най-ангажирани

Обобщени данни за ангажираността на различните поколения изнесе екипът на  международното проучване на Aon Hewitt Най-добрите работодатели, в което България се включва за осма година през 2014 г. Според проучването, ангажираността и удовлетвореността на служителите, родени в годините между 1979 и 1997 (т.нар. поколение Y), се управляват най-трудно. Представителите му са израстнали в години на финансов бум, свикнали са да получават моментално признание и възнаграждение. Добри са в извършването на няколко задачи едновременно и имат добре изразени технически способности.  

За поколението Y определящи и най-важни са следните фактори в компанията: кариерни възможности, комуникация, репутация на компанията, заплащане и работни процеси.  

Най-ангажирани не само в България, но и в страните от Централна и източна Европа са служителите над 55 годишна възраст или т.нар. поколение на бейби-бумърите (1946 – 1964). Класацията по ангажираност за тази част на Европа се води от българските и румънските служители в тази възрастова група. Като основни фактори за удовлетвореност това поколение посочва кариерните възможности, комуникацията, управление на представянето, репутацията на компанията, но и признанието, което получават за труда си.  Представителите на това поколение са в най-голяма степен „отборни играчи”, докато наследниците им от поколението X (1965 – 1978) основно разчитат на себе си. 

При работодателите в България средното ниво на ангажираност е 54%, като при най-добрите достига до 84%.