Apple се съгласи да възстанови крупната сума от 32.5 милиона долара на свои клиенти, чиито деца са направили различни покупки през App Store.
Жестът е част от споразумението, постигнато между американския гигант и Федералната комисия по търговия.
С него се слага край на жалбата, заведена от комисията, че Apple прибира милиони долари от т.нар. in-app purchases, които са направени от деца и без знанието и разрешението на родитеите. Съгласно споразумението Apple ще трябва да промени и начина, по който таксува дигиталните покупки, за да получава “ясно информирано съгласие” от потребителите преди да ги таксува за покупките.
“Споразумението е победа за потребителите, които са пострадали от нечестното таксуване на Apple”, обяви председателката на Федралната комисия по търговия Едит Рамирес. “Не може да взимате пари за покупки, които клиентите не са разрешили”.