Компанията Apple обяви категорично, че добруването на служителите й е изключително висок приоритет и в тази бройка не влизат само хората от централата, а всеки един работник по производствената верига.
Изказването на изпълнителният директор на компанията Тим Куук идва в светлината на поредица от скандали, свързани с нещастни случаи в заводи, произвеждащи части за продуктите на Apple. Куук отхвърли обвиненията за нечовешки условия на работници в Китай и обяви, че всякакви намеци, че компанията не се интересува от здравето на служителите си са “погрешни и обидни”.
Вчера авторитетният всекидневник The New York Times публикува обширен материал, според който работници в заводи на Apple в Китай работят при изключително лоши условия, в резултат на които често възникват сериозни наранявания и дори смъртни случаи. Конкретният пример, който вестникът изтъква е скорошна експлозия в завода в Ченгду, която причини смъртта на четирима души.
“Apple никога не се е интересувала от нищо друго, освен това как да увеличи приходите си и да намали производствените разходи!”, обяви бивш високопоставен служител на Foxconn, която е основен партньор на Applе в Китай.
Още по-обезпокояващо обаче е признанието на също така бивш висш служител на Apple, който признава, че “от години знаем за някои проблеми, свързани с условията на работа в тези заводи и те продължават”.
Apple не излезе с официален отговор, но сайтът 9to5mac се сдоби с копие от имейл, изпратен от изпълнителният директор на компанията към нейните служители.
“Ние сме загрижени за всеки един работник и служител от нашата производствена верига по целия свят”, пише в него Тим Куук. “Когато се случат, инцидентите са наистина обезпокоителни и са повод за притеснение. Но всякакви намеци, че не се интересуваме от тях са напълно погрешни и обидни за нас”.
По-нататък Куук посочва, че Apple извършва ежегодни проверки на своите производствени партньори, а заедно с това провежда обучителни кампании сред техните работници по отношение на правата им.
“Всяка година инспектираме все повече заводи и изискваме все повече от нашите партньори. Успяхме значително да подобрим работните условия за стотици хиляди служители в най-различни звена по веригата. Доколкото ни е известно, в нашият бизнес няма друга компания, която да полага такива усилия и да помага на толкова много хора”, завършва писмото си Тим Куук, но съмненията около искрената заинтересованост на ръководството на компанията към проблемите на работници, трудещи се на хиляди километри разстояние няма да бъдат изличени толкова лесно.