Приложенията в Google Play се продават с по-високи темпове отколкото тези в App Store, но Apple все още е номер едно по приходи в резултат на дейността на платформата си.
Това твърди аналитичната компания Distimo, което е установила, че в последните четири месеца дневните продажби през Google Play са скочили с цели 21 процента. Данните се отнасят за активността на потребителите в 20 държави, наблюдавани от Distimo.
За сравнение растежът на продажбите през Apple Аpp Store е само 21 процента, което определено е спад в интереса на предлаганите там приложения, особено като се има предвид, че към януари тази година растежът беше 51 процента.
Въпреки това обаче Apple печели повече от Google що се отнася до приходите от ежедневните продажби на мобилни програми и игри.
В един среден ноемврийски ден например App Store е реализирал продажби за повече от 15 милиона долара, докато в 20-те наблюдаваните държави през Google Play са минавали “едва” малко под 3.5 милиона долара.
Като цяло Съединените щати са най-големият пазар на мобилни приложения за 2012 г., следвани от Япония, Великобритания и Австралия.
Огромният брой приложения, които се предлагат както в App Store, така и в Google Play затруднява потребителите в избора им, което на свой ред пречи на възхода на разработчиците, твърди още Distimo.