Ново пазарно проучване показва, че приложенията за iOS носят четири пъти по-високи приходи в сравнение с тези, написани за Android.
Данните са на анализаторската компания App Annie Intelligence, която ги обяснява най-вече с факта, че App Store e много по-стара и по-добре развита бизнес машина отколкото Google Play Store.
Отчитайки данните от периода януари-октомври 2012 г. Apple вече е платила цели 6.5 милиарда долара на разработчици, чиито приложения са се продавали през App Store от неговото начало. Съгласно условията за ползване на платформата Apple задържа 30 процента от печалбите, докато останалите 70 се изплащат на съответните разработчици.
Освен това броят на глобалните безплатни сваляния на приложения при iOS е с 10 процента по-висок спрямо Android, твърди още App Annie Intelligence.
Въпреки това младостта на Play Store има своето предимство – от началото на годината до момента Google отчита растеж на приходите от впечатляващите 311 процента, докато при Apple тази стойност е едва 12.9 процента. Остава обаче отворен въпросът дали Google ще успее да поддържа бързите темпове на развитие на своята платформа след като в последните месеци броят на качените приложения започва да спада, заключава докладът на App Annie Intelligence.