Най-добрата реклама, която парите могат да купят

Един милиард долара е солидна сума дори и за компании от елита на технологичния сектор. Въпреки това иначе противоречивото решение на съдебните заседатели в делото между Apple и Samsung преди седмица може да има едно доста неочаквано последствие: то може да се превърне в най-добрата реклама, която може да се купи с добрите стари американски долари.

Енрике Гутиерес е един от редовните посетители на Starbucks, който влиза в заведение от популярната верига в Лос Анджелис, за да си поръча едно студено кафе американо. Докато чака напитката си, погледът на Енрике се спира върху двама мъже, които с вестник в ръка дискутират оживено изхода на делото, разтърсило технологичния свят.

“И какво излиза сега – Samsung практически е същото като Apple?”,

почти реторично пита единият. “Да бе, остави. Направо ме кара да се замисля за това колко платих за моя MacBook”. “Така е”, заключава първият и двамата се връщат към по-безболезнени теми.

Десет минути по-късно. Нова двойка – този път мъж и жена – същият вестник.

Съпругът: “Таблетът на Samsung е същият като таблетът на Apple, но за моя iPad платих много повече, нали? Казах ти, че са скъпчии, мила”. Мъжът бързо вади своя смартфон и прави справка с цената на двата таблета, за които американският съд реално се произнесе, че са идентични. Съпругата също поглежда и въздъхва: “Ох да, наистина… това е доста по-евтино. Мислиш ли, че ще можем да го върнем?”

Слушайки непринудената размяна на реплики, Енрике вади своя Samsung QX410 (модел висок клас на корейската компания със стилен външен вид, процесор Intel i5-460M и 14-инчов HD монитор – бел.ав.) и тъкмо го включва, когато съпругът се надвесва над рамото му. “Много се извинявам, но ако нямате нищо против, бихте ли ми казали колко платихте за вашия Samsung лаптоп?”

“Няма проблем”, отговаря Енрике. “Струваше ми 700 долара”.

Лицето на мъжа буквално се изкривява от неприятната гримаса, изобразяваща едновременно разочарование и яд. “Ще ми позволите ли да хвърля един поглед?”, пита той след няколко секунди мълчание.

Енрике се съгласява и му показва основните характеристики на лаптопа си. Мъжът обръща внимание на това, че той работи с Windows 7, при което Енрике просто стартира виртуалната машина с OS/X. Когато краткият ни разговор приключи, имах чувството, че той вече е готов да напсува едно хубаво всички в Купертино, спомня си Енрике.

А сега финалната реплика.

Докато пие кафето си, Енрике Гутиерес се натъква на цели четири групички посетители на Starbucks, които са стигнали до заключението, че Samsung вече е практически същото като Apple. Те не знаят подробностите, но и не се интересуват от тях. Единственото, което има значение е, че според Apple Samsung е същото като Apple и едно простичко търсене през Google показва, че цените почти навсякъде са на половината – нищо че става въпрос за практически идентични продукти.

Една от тези групички (включително съпругът и жена му) пък любопитстват относно Samsung  лаптопа на Енрике, а друга забелязва, че смартфонът му е Samsung Galaxy. И всички очевидно започват да се замислят. Най-добрата реклама за един милиард долара, която Samsung някога би могъл да измисли, заключава Енрике Гутиерес, допивайки последната глътка от своето студено американо.

(оригиналната версия на материала е публикувана от Енрике Гутиерес на неговия Google+ профил)