Amazon печели от празниците, Netliх губи

Отиващата си година не бе особено успешна за мултимедийната компания Netflix, а началото на новата също няма да се отличава с нищо добро, ако съдим по последните статистически резултати.

Ново изследване на потребителското мнение на ForeSee показва, че доверието на клиентите в Netflix е намаляло с 8 процента в сравнение с 2010 г. ForeSee изследва нагласите на потребителите в няколко ключови категории като съдържание, функционалност, цени и поддръжка.

С резултат от едва 79 пункта Netflix определено губи блясъка, с който се отличаваше при старта си. Компанията, която специализира в отдаването под наем на DVD дискове и онлайн стрийминг на видео съдържание повиши значително цените си през 2011 г., а освен това вдигна доста шум около потенциалния редизайн на услугата си, от който в последствие се отказа.

“Потребителското доверие е предвидима величина, което означава, че финансовите проблеми на Netflix могат да бъдат само началото”, отбелязва изпълнителният директор на ForeSee Лари Фрийд.

На другия полюс е конкурентната компания Amazon, чиито индекс на доверие е скочил с два пункта и вече се равнява на 88. Само по себе си това също е лоша новина за Netflix, тъй като конкурентната услуга на Amazon за предлагане на филми Prime може да бъде сериозна заплаха.