12 онлайн компании си разделиха първите Webit награди

В края на първия ден на Webit Congress 2011 станаха ясни победителите в Първите Webit награди за ефективност в дигиталната индустрия в Централна и Източна Европа.

Тяхната цел е да дадат гласност на дигиталните кампании, които са имали най-висока ефективност в Централна и Източна Европа. Съревноваващите се кампании се номинират от Webit посланиците в страните от Централна и Източна Европа, като при избирането на победителите, те нямат право да гласуват за участници от собствената си държава.

Номинациите бяха разделени в 12 отделни категории, като победители са:

•    Категория „Благотворителност и доброволческа дейност“ – кампанията „Борба за децата: събиране на дарения на 100 инкубатора“, създадена от Saatchi & Saatchi Белград за фондация B92.
•    Категория „Забавление“ – кампанията “Състезание Nokia Angry Birds”, създадена от CARAT/ JWT/WUNDERMAN за Nokia.
•    Категория „Онлайн/мобилно банкиране и лични финанси“ – кампанията „UniCredit Bank – Мобилно банкиране“, създадена от Grey Ljubljana & Httpool  & Publicis за UniCredit Bank.
•    Категория „Потребителски продукти и услуги“ – кампанията „Лятната звезда на Peugeot“, създадена от PHD Словения (Omnicom Media Group) за Peugeot Словения.
•    Категория „Медия“ – кампанията „Дигитално издание на списание Story за iPad“, създадена от Sanoma Media Budapest Zrt.
•    Категория „Пътувания“ – кампанията „Air France – Заемете местата си!“, създадена от  CarnationGroup за Air France.
•    Категория „Най-добро използване на мобайл“ – кампанията „Играта – Cornetto Multiplayer Interactive Wall Projection“ създадена от Mobilera/Outeractive Media за Unilever – Cornetto.
•    Категория „Най-добро използване на социалните медии“ – кампанията „Преоткрий Румъния“, създадена от iLeo Marketing Interactiv за OMV Petrom SA.
•    Категория „Най-добро използване на viral маркетинг“ – кампанията „Най-влиятелните хора на Webit“, създадена от Sociable! За Webit Congress.
•    Категория „Най-добро използване на уеб“ – кампанията „Рубрика LifeCoach с брандирано съдържание на Life.hu“,създадена от OMD за Rauch.
•    Категория „Специална награда за технологична иновация в Централна и Източна Европа“ – победител 3G Multimedia Ltd.
•    Категория „Криейтив агенция на годината за Централна и Източна Европа“ – победител CarnationGroup.

Допълнително беше връчена и награда, специално подготвена от председателя на борда на е-Академия и почетен Webit посланик – Пламен Русев. Специалното отличие  за „Наставник на годината“ („Adviser of the year“) бе спечелено от Shpigler the Shark, който до преди година оглавяваше отдела за интерактивен криейтив на BBDO Израел.