Интернет компанията Yahoo се изтегли окончателно от южнокорейския пазар, с което приключи един етап от процеса по преструктуриране на присъствието си в световен мащаб.
През октомври миналата година Yahoo обяви, че възнамерява да се откаже от всички операции, свързани с Южна Корея след 1 януари 2013 г. Главната причина за това бе желанието на компанията са реформира операциите си зад граница и да вложи усилията и ресурсите си там, където може да очаква растеж и успех в дългосрочен план.
На южнокорейския пазар Yahoo присъства още от 1997 г., а офисът на компанията там се състои от 200 души. В последно време обаче пазарният дял на Yahoo в азиатската страна западна значително за сметка на възхода на местни портали като Naver и Daum.
Yahoo не е единствената глобална компания, която ще напусне Южна Корея. HTC затвори представителството си там през юли 2012 г., а Motorola Mobility вече обяви, че възнамерява да прекрати по-голямата част от дейността си в страната до края на 2013 г.