Реакцията на анализаторите към iPhone 5

На 12 септември Apple обяви следващия iPhone. Как реагираха технологичните анализатори по света?

Франциско Джеронимо, мениджър в отдел „Проучвания” към IDC:

„Откриваме много подобрения в устройството, най-забележимото от които е размерът на екрана. През последните няколко години Apple подобряваше всеки хардуерен и софтуерен компонент, за да предложи възможно най-доброто изживяване. Компанията ненатоварваше телефона с характеристики, които потребителите не използват и не разбират. iPhone 4S и предишните версии обаче започнаха да избледняват в сравнение с конкурентните продукти на Samsung, HTC и новите Windows телефони от Nokia.

Подобренията в iPhone 5 ще накарат потребителите на iPhone да заменят старите си устройства с новия продукт. Що се отнася до хората, които тепърва навлизат в света на смартфоните, новата джаджа запълва празнината между популярните Android устройства с по-големи екрани и високи разделителни способности.”

Тюдор Оу от KPMG:

„Повечето нови характеристики, като по-бързи скорости, по-добра камера и по-голям екран, както и новият докинг кабел, бяха очаквани и приветствани от потребителите. Липсата на NFC чип, обаче, който прави мобилните разплащания възможни, е може би най-голямата изненада и разочарование… Сега остава въпросът дали тази липса ще забави въвеждането на този тип услуги или ще предостави възможност на конкурентите да излязат с едни гърди напред.”

Гай Потър, директор и маркетингов изследовател в Usurv:

„Веднага поведохме анкета сред хората, за да проверим техните непосредствени реакции към новия телефон. Както при всяка премиера на продукт на Apple, те бяха значително позитивни. Самият факт, че 44 процента от собствениците на iPhone вече искат да ъпгрейднат своето устройство – без въобще да се замислят, демонстрира пълната им лоялност към бранда. Въпреки това нито една от новите екстри не грабва хората на мига – 39 процента заявиха, че нито една не им се е понравила особено много.”