Новият iPhone на Apple е буквално на ъгъла, но все още не се чува нищо за следващото превъплъщение на iPod. Може би това да бъде края на първия и най-успешен i-продукт?
Няма съмнение, че iPod серията е в криза. iPod Shuffle претърпя промяна в дизайна, в резултат на което единственият му бутон отиде отзад. iPod Nano получи позакъснял тъчскрийн екран, а Classic моделът… просто си остана същия както преди 3 години.
Apple вече обяви дневния ред на голямото си корпоративно събитие, насрочено за началото на октомври и посветено най-вече на iPhone – и в него не се споменава нито дума за iPod.
Ако погледнем назад във времето ще видим, че анонсите на Apple са точни като прецизен часовник. Компанията обявява нов iPad през април, нов iPhone през юни и нов iPod през септември. Тази година обаче съзнателно или не Apple избра да промени стратегията. Лятото отмина без нов телефон, а в самият край на септември за следващ iPod изобщо не се говори.
Означава ли това, че за музикалният плейър е настъпило време да се оттегли? Тази година се навършва точно десетилетие, откакто първият iPod се появи на пазара. Това е солидно постижение, но в същото време е и доста дълъг период за дадена продуктова серия. Стратезите на Apple спокойно могат да възприемат подход от типа на “Беше чудесно, че се забавлявахте. Сега просто си купете новия ни iPhone!”
И вероятно няма да сбъркат. Популярността на iPod започна прогресивно да спада и джаджата вече не е тази машина за пари, която бе преди три-четири години. За последното тримесечие на 2010 продажбите на iPod съставляват едва 8 процента от приходите на Apple и това е тенденция, която наблюдаваме от появата на първия iPhone насам.
Голяма част от успеха на Apple се крие в това, че компанията се съсредоточава едва върху шепа страхотни продукти и ги развива максимално. Ако iPod само заема място в и без това ограничения каталог без да носи печалба, може е време наистина да си отиде.