Първата AI академия на Kaufland завърши със 100% успеваемост

11 студенти от магистърска програма „Изкуствен интелект и икономика“ и бакалавърска програма „Бизнес информатика“ завършиха успешно първото издание на Data Academy. Kaufland България надгради теоретичните знания на мотивираните студенти и ги въведе в практиката на анализа на данни, изкуствения интелект и бизнес програмирането. Академията е поредната съвместна инициатива на Kaufland България и Университета за национално и световно стопанство (УНСС), която е част от дългосрочна стратегия за инвестиране в професионалното развитие на млади таланти в България.

Седем седмичната програма беше изградена върху реални бизнес сценарии, интензивно практическо обучение и менторска подкрепа от експертите в екипа Data & AI на Kaufland, който ръководи вътрешната трансформация на компанията към използване на данните като стратегически актив. В рамките на академията участниците придобиха умения за работа с Python, научиха основите на машинното обучение (включително supervised и unsupervised learning) и приложиха наученото чрез реални бизнес проекти.

„Data Academy завърши със 100% успеваемост, което ясно показва, че когато съчетаем знания и практика, ефектът е осезаем. Студентите демонстрираха мотивация и изключителен интерес към темите – доказателство, че специалностите, които изучават в университета, полагат отлични основи за кариера в анализа на данни и изкуствения интелект“– каза Анна-Мария Шкварек, старши специалист Data & AI в Kaufland България.

Кулминацията на академията беше финалният казус – „Как да изберем по-качествено червено вино?“. Той обедини всичко научено и постави участниците в ситуация, максимално близка до реална бизнес среда. Студентите бяха разпределeни в пет екипа и представяха своите решения пред професионално жури. Задачата включваше анализ на химичните характеристики на вина и оценки на сомелиери, за да предложат обективен модел за избор на продукти в магазинната мрежа. След края на програмата всички участници получиха сертификати и подаръци, а най-добре представилите се екипи бяха наградени с ваучери за пазаруване в Kaufland.

„Академията ми даде безценен практически опит, който със сигурност ще ми бъде полезен занапред. Благодарна съм на менторите, които винаги бяха готови да отговорят на въпросите ни с професионализъм и желание да споделят опита си. Разбира се, има още да уча, но вече имам солидна основа и се чувствам по-подготвена и мотивирана да продължа да се развивам“ – сподели Мартина Върбанова, част от отбора победител.

Ключова за осъществяването на иновативния проект беше подкрепата на УНСС. „Data Academy не би била реалност без помощта на доц. Мурджева и проф. Боянов. Университетът активно съдейства на всеки етап от подготовката“ – каза Анна-Мария Шкварек.

След положителната обратна връзка от участниците, Kaufland планира второ издание на Data Academy, което ще надгради стабилната основа, положена от пилотната програма. Основният фокус ще бъде върху разширяване на съдържанието с по-напреднали теми в областта на машинното обучение и изкуствения интелект, както и върху допълнителни практически казуси, свързани с реални бизнес предизвикателства.

Data Academy е поредна стъпка от дългосрочната стратегия на Kaufland за подкрепа на млади таланти и партньорства с образователни институции. Чрез разширяване на студентските програми, компанията създава още повече възможности за младите хора в България – като им осигурява солидни теоретични знания, практически опит и ценни професионални контакти, които подпомагат кариерното им развитие в света на ритейла и технологиите.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *