Стартиращата компания Ascendance Flight Technologies избра двигатели, разработени от френския производител на авиационно оборудване Safran Electrical & Power, за своя прототип на хибридно-електрически вертикално излитащ и кацащ (VTOL) летателен апарат Atea. Електрическият въздушен автомобил Atea е снабден с два електромотора EngineUS, произведени от Safran. Atea EAV разполага с осем вертикални и два хоризонтални електрически двигателя, проектирани да намалят екологичния отпечатък.
Ascendance започна наземни тестове на EAV в тестовите съоръжения в Мюре, южно от Тулуза, Франция. Тестовете имат за цел да валидират интеграцията на технологиите, включително EngineUS, в системата за задвижване на Atea, според компанията. „Безопасността е централна за нашата програма, особено първите тестови полети с пилот на борда“, заяви Жан-Кристоф Ламбер, изпълнителен директор на Ascendance. „Това сътрудничество със Safran Electrical & Power, водещ индустриален играч, ни предоставя възможността да се възползваме от техния опит в областта на производителността и безопасността, както и от характеристиките на моторите EngineUS.“
Проектът Atea е част от програмата „производство на нисковъглероден самолет във Франция“ и е част от плана за възстановяване на Франция 2030, след като бе избран през 2023 г. Свързани: Стартираща компания за летящи превозни средства завърши първите фиксирани крилати полети. Atea е проектиран да превозва пилот и четирима пътници и има обхват от 240 мили. Превозното средство използва електрически батерии по време на излитане и изкачване, след което преминава на Jet-A1, устойчиво авиационно гориво, и в крайна сметка на водород. След достигане на височина, предните и задните витла се завъртат, за да осигурят хоризонтален тласък. За разлика от някои други летящи превозни средства в разработка, най-вече въздушни таксита, Atea няма накланящи се ротори.
Safran също работи с компанията за летящи таксита Archer Aviation, която партнира с Honeywell и Safran за по-голямата част от компонентите на своя eVTOL модел Midnight.