Умни софтуерни агенти, Copilot chat в рамките на Dynamics 365 Business Central, нови справки и отчети бяха представени на Directions EMEA 2024 във Виена

Системите за управление на бизнеса стават все по-интелигентни, нови софтуерни агенти ще помагат на бизнес екипите да автоматизират работата си, а възможностите за справки, отчети и анализи се разширяват значително. Това са част от тенденциите, представени на тазгодишната конференция Directions EMEA 2024. Събитието се проведе през ноември във Виена и събра над 3 200 участници и повече от 200 лектори от цял свят, обединени около последните иновации в бизнес софтуера и по-конкретно в ERP системата Microsoft Dynamics 365 Business Central.

Изкуственият интелект

(Artificial Intelligence – AI) и неговата роля за трансформацията на бизнеса беше основен акцент на конференцията. Сред иновациите, представени на форума, бяха новите възможности на AI инструмента Microsoft Copilot и неговата все по-тясна интеграция с бизнес решенията на компанията.

„Приложенията на AI в ERP системата са многобройни, но сред най-очакваните новости са Copilot chat в рамките на Business Central, както и редица нови функционалности като генериране на предложения от изкуствения интелект за редове в документи за продажба, управление на числени серии, замяна на продукти и отразяване на плащания по фактури” – разказва Даниела Димова, маркеринг мениджър в Тим ВИЖЪН България, която е сред водещите български внедрители на Microsoft Dynamics 365 Business Central.

Друга ключова тема в рамките на европейска конференция беше Copilot Studio – инструмент за създаване на интелигентни AI асистенти чрез Microsoft Power Automate. Това позволява автоматизиране на сложни процеси без необходимост от писане на код.

Армия от софтуерни агенти

„В рамките на форума Microsoft представи и концепцията за “Agents” – интелигентни програми, които автоматизират конкретни задачи или процеси. Това е нововъведение, което ще улесни значително работата на екипите в редица области“ – споделя още Даниела Димова от Тим ВИЖЪН България.

Първият системен агент в Business Central – Sales Order Agent – ще дебютира през 2025 г., предоставяйки възможност за автоматизация на обработката на клиентски заявки, от получаването им до тяхното изпълнение, включително създаване на оферти, задаване на уточняващи въпроси, залагане на дати за изпълнение на поръчката и ред други.

Повече отчети, справки и анализи

Заедно с това Microsoft обяви, че добавя в ERP системата Business Central 79 нови интерактивни справки, отчети и анализи. Сред тях са включени и отчети за устойчивост и въглероден отпечатък, отразявайки актуалните екологични изисквания в Европа.

Сред другите нововъведения в Business Central, представени на конференцията, са управление на абонаменти и договори за наем, интеграция с Dynamics 365 Field Service за сервизни услуги на терен, оптимизирано семантично търсене, както и лесно добавяне на изображения и теми в документите.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *