AOC е номер 1 в света при геймърските монитори

AOC гордо анонсира водещата си роля на световния пазар при гейминг мониторите през първото тримесечие на 2020 г. Марката постига най-висок пазарен дял – 19,5% глобално, изпреварвайки конкурентите за второ поредно тримесечие (IDC Gaming Tracker Q1 2020). 

В допълнение, според най-актуалните данни от пазарния анализатор Context, пазарът на монитори в Европа е навлязъл в петата си поредна година на растеж от Q1 2016-а насам. През първото тримесечие на  2020 г., пазарът на монитори е нараснал с 5%, в сравнение с Q1 на 2019. Специалистът при дисплеите AOC и MMD (лицензен партньор на Philips monitors), и двете притежавани от TPV – един от водещите световни производители на монитори и LCD TV  – са отчели повече от двоен ръст в сравнение с ръста на пазара като в резултат са увеличили продажбите си с 12,3%. На този разширяващ се и висококонкурентен пазар, делът на двете марки заедно им осигурява третата позиция, която се запазва от Q1  2018 досега с общ резултат от 14,9%. 

Благодарение на много успешните, спечелили редица награди геймърски монитори от сериите G1, G2 и последните модели AGON 3 от премиум линията AGON, AOC печели първото място в сегмента с висока честота на опресняване (100 Hz или повече) с 28,3% дял, увеличавайки продажбите си с впечатляващите 40% в сравнение с първото тримесечие на миналата година.

При екраните с голям размер (27” и нагоре) също е отчетен забележим ръст през първото тримесечие на 2020 г. През Q1 2020 този сегмент е пораснал с 22,1% в сравнение с Q1 2019. AOC и MMD комбинирано имат резултат, който е над два пъти по-висок от ръста на пазара, което се изразява в 47,4% увеличение на продажбите и отбелязва най-големия обем реализирани продукти в този сегмент. Philips monitors (MMD) увеличава дела си с 21,5%, а AOC – с впечатляващите 89,1%, което превръща марката в най-бързо растящата в сегмента. Двата бранда комбинирано постигат първа позиция в сегмента на големите монитори (27”+) като увеличават общия си пазарен дял с 2,8% година за година, вече покривайки 16,2% от тази нарастваща ниша.

Общият пазар на монитори продължава да расте, благодарение на няколко фактора. Обемът на дисплеите с висока резолюция (QHD и UHD) в световен мащаб е нараснал с 40% от Q1 2019 до Q1 2020, подчертавайки тренда за миграция от Full HD дисплеите. UltraWide (и SuperWide) дисплеите (21:9, 32:9 и 32:10) – като AOC CU34G2X, Philips 43” 439P9H или 49” 499P9H – стават все по-широко разпространени заради увеличеното потапяне и продуктивност, които предлагат. Растежът на този тип монитори в световен мащаб е 100% година за година. Извитите дисплеи също получават повече присъствие: този пазар нараства с 63% година за година. Търсенето на големи монитори също се увеличава, особено в бизнес средите, където продуктивността е от голямо значение. 27” размер е новият стандарт. Големите дисплеи обикновено предлагат и нова технология за увеличена гъвкавост и иновативни решения, като по този начин допринасят за повече продуктивност и лекота на използване, например при мониторите с USB-C докинг с Gigabit Ethernet портове, MultiView (Picture-In-Picture функционалност) и KVM превключватели. 

В геймърския сектор продължава търсенето на модели с висока честота на опресняване. Обемът на пазара на дисплеи със 100 Hz или по-висока честота на опресняване расте с 60%, а на 144 Hz и по-бързи – със 76% година за година.

Ръстът на AOC за този период (13,9% увеличение на обема, година за година) със сигурност се дължи на широкото портфолио от монитори за гейминг ентусиасти, запалени играчи и професионални e-sports състезатели. Тези монитори са с висок клас параметри, включително бързи честоти на опресняване, малко време за реакция и извити панели за поглъщаща игра. За ръста на AOC имат принос и конкурентните като цена, добре оборудвани бизнес дисплеи за малки и средни фирми и публичния сектор като B1 (Basic), E1 (Essential) и P1 (Professional) сериите. Големите размери на екраните при гейминг и бизнес линиите (например серията P1) също са източник на значителен растеж за AOC (89,1% година за година). 

Ръстът на мониторите Philips стана възможен благодарение на устойчивите, „зелени“ продукти като 271B7QGJEB, иновативни решения като USB-C докинг с Ethernet връзка, PowerSensor за намаляване на консумацията на енергия и изскачаща уеб камера за повишена сигурност и лекота на използване с моментално логване посредством Windows Hello. 

Мониторите Philips са с най-голямото USB-C портфолио на пазара (с 12,27% пазарен дял в този сегмент), вариращи от прости USB-C връзки до напълно интегрирани USB-C докинг опции, включително Ethernet и захранване през USB-C. В този “USB-C” сегмент, Philips monitors расте с 14% година за година и с 40% в сравнение с предишното тримесечие. В допълнение, мониторите за конзолна игра от серията Momentum като 32“ 326M6VJRMB и флагмана 43” 436M6VBPAB, също допринасят за ръста на MMD. SuperWide моделите като 439P9H (32:10) и 499P9H (32:9), които са снабдени с желани от потребителите функции (големи размери на екрана, изскачаща уеб камера, увеличена ефективност с PowerSensor, пълнофункционален USB-C докинг), бяха голям фактор за увеличените продажби на MMD. В сегмента 43” + 49”, Philips държи трета позиция. 

Един от факторите, допринасящи за по-добрите продажби на монитори Philips, са дисплеите с чувствителен на допир 10-точков екран от специализираната B2B серия B9T, които са устойчиви на прах и вода (IP65). Те разполагат с настройваща се стойка за употреба извън сгради и перфектно подхождат на HoReCa, образователния сектор и точките на продажби. 

„През последното тримесечие, AOC и Philips monitors отново отчитат ръст, изпреварващ този на пазара. И при двете марки наблюдаваме внимателно какво искат потребителите. Дали високи честоти на опресняване, последните технологии и отлични цветове при геймърските монитори или UltraWide и SuperWide дисплеи, функции за пестене на енергия и увеличаване на продуктивността при бизнес мониторите, ние имаме решение за всеки пазар и продажбените ни резултати доказват, че сме на правилния път,” каза Щефан Зомер, Директор Marketing & Business Management за Европа в AOC International Europe и MMD Monitors & Displays.

В България, пазарът на монитори се сви леко с 6,5% през Q1 2020 г. AOC и MMD, обаче, заедно се изправиха срещу този тренд и постигнаха най-висок обем продажби като го увеличиха с 45,5% в сравнение с Q1 2019 г. AOC увеличи обемите с 30,6% и остана на трето място. С общ пазарен дял от 20,4% двата бранда са на първа позиция със 7,3% общо увеличение година за година и най-голям пазарен дял от девет тримесечия. Само AOC увеличи пазарния си дял с 3,3% за същия период и достигна 11,6%, което отрежда на марката трето място на пазара. 

Сегментът на големи монитори (27” и нагоре) нарасна с 32,1% година за година през Q1 2020, а общият обем продажби на двете марки ги позиционира на трето място със 70,8% увеличение в сравнение с Q1 2019. Обемът на AOC е увеличен със 17,2%, а продажбите на Philips monitors отбелязват впечатляващ ръст от 242,1%. Комбинираният пазарен дял на двата бранда възлиза на 14,6% – увеличение с 3,3% в сравнение с Q1 2019.

„В сегмента от 27-инчови и по-големи модели, имаме отлично портфолио и при двете марки, особено при MMD. В тази ниша продадохме 3,5 пъти повече монитори Philips в сравнение с миналата година,” отбеляза Кристиян Букур, Търговски директор AOC & MMD България.