Цифровото разпространение на видеоигри, което е неразделна част от днешната игрална индустрия, започва през 1980-те години, когато Atari 2600 въвежда услугата GameLite. Тя позволяваше на играчите да наемат игри за кратък период от време и нямаше голям успех. Повечето от устройствата на пазара по това време все още използваха физически носители, като например дискети или компактдискове. Много от нас си спомнят времената, когато се налагаше да ги сменяме по време на инсталирането. За да играете дадена игра, трябваше често да сменяте компактдисковете – дори по време на самата играта. Промяната, която цифровата дистрибуция донесе в индустрията, революционизира не само начините за придобиване, съхранение и преживяване на игрите, но и начина, по който те се публикуват. Това улесни още повече актуализирането и продажбата на DLC-та за разработчиците.
Цифровото разпространение изпреварва физическото в игралната индустрия
В началото хората се отнасяха скептично към цифровото разпространение на видеоигри. Много от тях се съмняваха в сигурността и удобството на тази услуга. Издателите се страхуваха да загубят контрола върху продажбите на своите продукти и от възможни проблеми с пиратството. Играчите, които бяха свикнали да купуват физически копия, се опасяваха, че ще загубят ценните си колекции и ще имат проблеми с достъпа до игрите си в случай на повреда. С течение на времето популярността на цифровото разпространение сред геймърската общност бавно нараства благодарение на незабавния достъп до игрите, липсата на физически носители и по-плавния процес на актуализация. В крайна сметка скептиците изчезнаха и цифровото разпространение на игри се превърна в новата норма в гейминг индустрията.
Игрите стават все по-големи
Геймингът се развива изключително бързо и съвременните игри стават изключително сложни. Техните богати карти, зашеметяващи визуални ефекти и усъвършенстван звуков дизайн изискват повече дисково пространство. Компютърното издание на Grand Theft Auto III, което излезе през 2002 г., се нуждаеше само от 500 MB дисково пространство, което беше стандартно изискване по онова време. Сега за играта Grand Theft Auto V, чиято премиера се състоя през 2013 г., са необходими 120 GB дисково пространство – 240 пъти по-голямо в сравнение с предшественика. Тази огромна промяна е свидетелство за неумолимия напредък на технологиите и нарастващата сложност на съвременните игри.
Някои играчи може би се притесняват, къде ще съхраняват предстоящата игра Grand Theft Auto VI, която със сигурност ще изисква още повече дисково пространство и бърз SSD диск. Подобни промени оказват пряко влияние върху начина, по който играчите управляват дисковото си пространство. Тъй като всяка година игрите стават все по-големи и по-сложни, играчите се нуждаят не само от дискове с голям капацитет, но и от бързи устройства, които позволяват на игрите да работят и да се зареждат гладко.
Трябва ли да си купите SSD диск с голям капацитет?
Предвид нарастващите с всяка изминала година системни изисквания, дисковете с голям капацитет станаха изключително важни. Ако си търсите нов диск, помислете за NVMe Samsung 990 PRO, който може да съхранява до 4 TB данни и да постига скорости на четене до 7450 MB/s. Той гарантира както огромно количество дисково пространство, така и висока скорост. Дискът е съвместим с PlayStation 5. Това го прави идеален за играчите, които използват много различни платформи.
Развитието на цифровото разпространение на игри и увеличаването на системните изисквания превърнаха диска с голям капацитет в основно устройство за повечето геймъри. Плавното зареждане, инсталиране и управлението на постоянно нарастващия брой нови игри изискват много дисково пространство и високи скорости на четене. Игрите и технологиите, свързани с дискове, ще продължат да напредват. Играчите трябва да следват тези промени, за да се възползват напълно от потенциала на съвременните игри.