Facebook споделяния костват работата на млади хора

Потребители на популярната социална мрежа Facebook, внимавайте – проучване показва, че много компании отхвърлят един на всеки десет кандидати за нови работни места поради нещо, което човекът е споделил в мрежата.

Дори невинни на пръв поглед снимки като поза с чаша вино или халба бира могат да струват работата на някой млад човек, показва проучването на On Device Research.

Изследването показва, че един на всеки десет души на възраст между 16 и 34 години е бил отхвърлян при кандидатстване за нова длъжност поради статуси, коментари или снимки, публикувани в сайтове като Facebook, Twitter, Pinterest и др.

“Не стига, че намирането на работа при този тежък икономически климат е трудно само по себе си, но и младите хора все по-често биват отхвърляни заради профилите им в социалните мрежи”, коментира маркетинговата мениджърка на On Device Research Сара Куин. Тя предупреждава, че цели 66 процента от младите хора не се интересуват особено от това, че профилите им могат да бъдат взети под внимание при кандидатстване за нова позиция. Според тях снимките и другата подобна информация е предназначена за техните приятели, а не за потенциалните работодатели, но в същото време те не взимат мерки да сложат граница между двете.