83.5 процента от приходите на Spotify са вследствие на 8-те процента абонати, използващи платената версия на сайта, пише британският в. “Телеграф”. Останалите потребители ползват безплатния му вариант, допълнен от реклами.
В края на 2011 г. шведската музикална услуга е разполагала с 32.8 млн. абонати. Само 2.6 млн. от тях обаче са се възползвали от една от двете налични платени оферти.
Подобно съотношение не е изненадващо. Spotify обаче не е очаквала разликата да е толкова голяма. Компанията се е надявала, че ще увеличи броя на плащащите потребители, особено след като миналата година сайта стана достъпен и извън САЩ.
В сравнение с миналогодишния период обаче приходите на Spotify от плащащите абонати се е увеличил с 300 процента, а от този от реклами – с 30 процента. В рамките на 2011 г. компанията е генерирала общо 148 млн. британски лири.