Новият таблет на Microsoft може да продаде поне няколко милиона бройки за първите дванадесет месеца от дебюта му, твърди шефът на компанията Стийв Балмър.
“Целта на компанията е да постигне продажби от няколко милиона бройки Surface в рамките на следващата година”, обяви изпълнителният директор на софтуерният гигант по време на Worldwide Partner Conference.
Според някои анализатори това са относително скромни прогнози, особено като се има предвид, че за мнозина пускането на Surface трябва да бъде опит на Microsoft най-сетне да вземе нещата в свои ръце, след като хардуерните партньори на компанията не успяват да се справят с Apple.
За да засили позициите на своя таблет, Microsoft съвсем наскоро закупи компанията Perceptive Pixel, известна със своите големи муултитъч дисплеи. Все още не е ясно как точно ще бъдат използвани продуктите на Perceptive Pixel, но едно от предположенията е, че Microosft ще започне да произвежда собствени дисплеи.
Балмър добави още, че според прогнози на компанията, в следващите дванадесет месеца ще бъдат продадени още 375 милиона Windows РС-та. Изпълнителният директор на Microsoft изрази увереност, че производителите ще продължат да пускат нови модели с Windows 7, Windows 8 и Windows RT и занапред, което ще засили доминацията на компанията на софтуерния пазар.