Откъде идват имената на най-силните нови компании?

Foursquare, twitter и Zynga са само част от компаниите, които са станали нарицателни в съвременното интернет пространство. Някои от тях предлагат новаторски услуги, други правят игри за социални мрежи, но всички те са добре познати на стотици милиони потребители, които ежедневно влизат в мрежата.

Но знаете ли как са получили имената си? Защо twitter се казва така, а не другояче? Вижте откъде идват названията на половин дузина от най-известните интернет компании.

twitter

Името twitter било изтеглено от шапка. Съвсем буквално. Малка група служители на компанията за подкастинг Odeo, от която всъщност произхожда twitter, се събрали в офиса на фирмата в Сан Франциско и започнали усилено да мислят предложения за ново име. Основната им идея се въртяла около название, което да подхожда на темата за мобилния телефон в джоба, през който получаваш ъпдейти.

В края на сесията хората се били спрели на две предложения – jitter и twitter – но не могли да решат кое точно да бъде новото име. И сложи две листчета в шапка, оставяйки съдбата да реши. И тя го направила. Останалото, както се казва, е история.

Foursquare

Първият опит на Денис Кроули в областта на социалните мрежи за мобилни телефони се наричал Dodgeball. Google купил компанията му през 2005 г., но малко по-късно дръпнал шалтера на проекта завинаги. Или почти, защото без да губи време Кроули създал нова социална игра, базира на местоположението на потребителите. И я нарекъл Foursquare, което в груб превод означава разграфената площадка за игра на дама и други детски занимания.

Оказва се, че името всъщност винаги е било първият избор на Кроули, но по времето, когато основал Dodgeball домейнът Foursquare просто бил зает. „Денис нарече и двете си компании по детски, защото смята, че и двете са създадени, за да бъдат забавни и за игра“, обяснява шефът на „Връзки с обществеността“ във Foursquare откъде точно името на популярната геоигра.

Zynga

По-кратко и ясно от това не може да бъде. Лидерът в областта на игрите за социални мрежи, който наскоро дори измести гиганта Electronic Arts като най-успешна компания за игри, е кръстен на… някогашния домашен любичец на Марк Пинкъс. Шефът на Zynga бил особено привързан към кучето си Zinga, порода американски булдог. Когато то починало, той решил да запази спомена като нарече компанията си на него.

Spotify

Основателите на Spotify Даниъл Ек и Мартин Лоренцон кръстосали думите“spot” (намирам, откривам) и “identify” (идентифицирам), за да получат името на своята популярна услуга за дигитална музика.

Twilio

С над 40 000 софтуерни разработчици, които ползват нейните продукти, Twilio е интересна компания в нишата за облачни комуникационни услуги. Но откъде идва странното име?

„В първите дни на компанията името не значи нищо. Винаги предполагаш, че по-късно ще го смениш… Важно е обаче да притежаваш думата за своята компания, а не да бъде нещо, което е вече известно и има доста багаж“, обяснява шефът на Twilio Джеф Лоусън.

„Това, което искахме ние бе да измислим съвсем нова дума. Ето защо започнахме да сглобяваме срички или пък просто да издаваме звуци и когато чуехме нещо добро, веднага тичахме пред компютъра, за да проверим дали името на този домейн е свободно. Така се роди Twilio, а домейнът за него купихме срещу 7 долара“.