Докато свалянето на песни в дигитален формат леко запада, то стриймването на аудио съдържание от интернет бележи сериозен възход.
Преди години Apple предизвика революция на пазара за цифрова музика с пускането на услугата iTunes, която доведе до бум в платеното сваляне на песни и албуми. Напоследък обаче се наблюдава спад в ползването на подобни услуги.
Броят на платените сваляния на музика през 2014 г. продължи да намалява. Така например, американците са купили с 9% по-малко албуми и с 12% по-малко отделни песни, в сравнение с 2013 г., по данни на SoundScan.
Спадът се дължи на това, че навлизат нови услуги за стрийминг на музика. През 2014 г. този пазар е нараснал с цели 54%. Ако през 2003 г. са били прослушани 106 млрд. песни, то през 2014 г. броят им вече възлиза на 164 млрд.
Така услуги от типа на Google Play Music и Spotify изместват традиционните начини за покупка на музика, вкл. през iTunes.