По-малко учащи ползват таблети

Вечният въпрос за какво би могъл да служи таблетът – за работа или за забавление, започва малко по малко да получава отговор. Той обаче няма да се хареса на ентусиазираните родители, разчитащи детето им да стане гений, защото са му купили най-модерния таблет.

Проучване, организирано от института за изследване на мобилните медии на Ball State University, показва, че през 2014 г. едва 24% от колежаните притежават таблет. Това е малко по-малко от процентът, който показва същото изследване от 2012 г. Според Майкъл Хенли, професор в Ball State University, спадът се дължи на това, че таблетите се приемат по-скоро като устройство за забавление, отколкото за сериозна работа, особено ако е свързана с писане на обемни текстове като доклади, проекти и т.н.

Изследването показва още, че повечето колежани възнамеряват да се сдобият с таблет именно за забавление, но след завършването, когато предполагат, че ще имат повече време за това. Едва 8,2% от участващите в изследването обаче ще направят това през 2014 г.

Изследването показва и най-използваните от колежаните марки. Водещ е iPad с малко над 14%, докато Samsung се ползва от 1,1% от учащите. 13,6% пък използват таблети на други производители.