Apple струва повече от 104 млрд. долара

Brand Finance оцени Apple на 104,6 млрд. долара. Това прави компанията най-скъпият бранд в САЩ. 

Стойността на бранда се различава от пазарната капитализация на компанията или общата стойност на активите. Този показател се оценява по размера на таксата за лицензиране на бранда, наред с очакваните приходи в бъдеще. Така например, пазарната капитализация на Apple e 474 милиарда долара, което я прави най-скъпата публична компания в света.

На второ място в класацията на Brand Financе е поставен интернет гигантът Google, чийто бранд е оценен на 68,6 млрд. долара. Брандът на Microsoft заема трето място със стойност 62,8 млрд. долара. Делът на технологичните компании в Топ 500 е 23%.

Силициевата долина е мястото, където са базирани 7 от 50-те ключови компании, вкл. Apple, HP, Oracle, Intel, Cisco, eBay, Facebook, PayPal и Yahoo. Това прави Калифорния водещ щат по стойност на брандовете.

Сумарната стойност на всички брандове в Топ 500 на Brand Financе възлиза на 2,5 трилиона долара, което е повече от БВП на Великобритания. Общата стойност на всички брандове в САЩ е 17,9 трилиона долара.