Гледането на телевизия така, между другото, докато работим, разсейва повече, отколкото сме смятали. И ако някой мисли, че е в състояние да разпредели ефективно вниманието си между екраните на телевизора и компютъра и да приема и обработва качествено информациите от двата източника, сериозно се заблуждава.
Американско проучване показа, че разконцентрирането е много по-голямо от очакваното. Учени от Бостън Колидж съобщават, че няколкото десетки участници в техния експеримент пренасочили вниманието си 120 пъти само за половин час, или на всеки 14 секунди, като дори не осъзнавали това. Самите участници смятали, че са прехвърляли погледа си едва 15 пъти. Компютърът се оказал по-атрактивен и задържал вниманието в 68% от времето, но разделено на много малки порции.
Резултатите са важни за децата, които често учат на пуснат телевизор, за продуктивността на работещите в офиси и за експертите по маркетинг, които се опитват да задържат вниманието на клиентите. А в експеримента въобще не е включен ефектът от употребата на мобилни телефони, изтъкват авторите.