Очевидно неуверен в представянето на своята нова конзола, софтуерният гигант Microsoft е прибегнал до задкулисен маркетинг – компанията плаща на YouTube потребители за това, че споменават XBOX One в своите постове.
Microsoft заплаща сумата от 3 долара на 1000 преглеждания на даден клип, който има XBOX One съдържание. Промоцията е продължение на подобна стратегия от ноември 2013 г., когато успоредно с пускането на XBOX One, Microsoft плащаше по 1 долар на 1000 гледания на видео клипове, “рекламиращи XBOX One и премиерните й игри”.
За да се класират за кампанията, потребителите трябва да качат видео с дължина най-малко 30 cекунди, в което да се показва XBOX One съдържание и да се споменава самото име на конзолата. Тагът, който трябва да бъде поставен, е XB1M13. До момента около 6590 клипа са отбелязани с този таг.
Въпреки, че подобна рекламна кампания технически не е незаконна, в интернет изтече копие от договора, съгласно който потребителите нямат право да казват нищо негативно за ХВОХ One или игрите за конзолата, както и да не разгласяват това, че участват в промоцията.