Новият изпълнителен директор на BlackBerry обяви стратегията на компанията, която има за цел да обърне нещата след като поредните финансови резултати, обявени от канадския производител се оказаха по-лоши от очакваните.
Загубите на BlackBerry за третото тримесечие на годината достигнаха 4.4 милиарда долара, което е повече, отколкото очакваха анализаторите на Уол Стрийт.
Освен това по-голямата част от продажбите на компанията са на продукти от ниския и средния клас с BlackBerry 7, а не на флагманите, работещи с новата BlackBerry 10.
Поради това новият изпълнителен директор на BlackBerry Джон Чен обяви стратегия, чиято задача до голяма степен е чисто и просто да осигури оцеляването на компанията.
“Важно е да разберем, че BlackBerry все още има огромно количество активи”, подчертава Чен. “За нас работят отдадени на каузата хора, които искат да направят правилното нещо за компанията и за клиентите. Пазарът вече се произнесе и ние се вслушахме в него”, казва Чен.
Краткосрочната стратегия на Чен, който оглави BlackBerry преди по-малко от 2 месеца, е свързана със стабилизирането на загубите и запазването на наличните финансови активи, които след това да бъдат съсредоточени там, където може да се очаква бъдещ растеж. Чен идентифицира 4 основни области, където BlackBerry ще се бори за подобряване на позициите си – устройства, корпоративен софтуер, BlackBerry Messenger и QNX. Всичко това обаче ще стане в средносрочен и дългосрочен план, тъй като за момента най-важно е компанията да престане да регистрира толкова сериозни и редовни загуби.