Alibaba Group постави нов рекорд за най-доходоносни продажби в рамките на един-единствен ден.
Китайският търговски сайт спечели 5.75 милиарда долара само за 13 часа в рамките на 24-часовия пазарен ден на 10 ноември.
Миналата година Alibaba Group също имаше рекордно постижение, което донесе на компанията 3.14 милиарда долара за ден.
Тазгодишният рекорд е поставен по време на т.нар. Singles’ Day в Китай, който до известна степен се равнява на популярния Празник на влюбените на 14 февруари в Съединените щати. Основната разлика е, че китайският празник е насочен изключително към пазаруване с идеята, че всеки трябва да се поглези по един или друг начин с дрехи, техника, домакински потреби и др.
По данни на Bloomberg онлайн продажбите в Китай са скочили от 4.3 процента за миналата година на 6.3 процента за началото на 2013 г. Очаква се до края на годината този процент да се повиши още повече.
Миналата година пък т.нар. Кибер понеделник в САЩ донесе на американските компании 1.46 милиарда долара като анализаторите очакват тази година продажбите да са още по-големи.