Канадската компания BlackBerry постепенно ще се откаже от крайните си клиенти, за да се насочи единствено към корпоративния сектор.
Това става в резултат на поредните лоши финансови резултати, които този пъд идват под формата на предварителните баланси за второто тримесечие на годината. За периода компанията очаква загуби между 950 и 995 милиона долара.
“Въвеждаме трудни, но наложителни оперативни промени, които съответстват на нашата позиция в една по-зряла и конкурентна индустрия”, обяви изпълнителният директор на BlackBerry Тарстен Хайнс.
Оглавяваната от него компания ще намали броя на предлаганите смартфони от 6 на 4 модела и ще насочи фокуса си към т.нар.”prosumers” – клиенти от корпоративния сектор, които най-добре ще оценят и ползват предимствата на ВВ апаратите.
Ще бъде уволнена и значителна част от служителите на компанията – около 4 500 души или 40 процента от всички човешки ресурси на закъсалия производител.