Новината, че е възможно да се сдобият с чисто новия iPhone 5S напълно безплатно, предизвика истинска война между японските потребители.
Причината е агресивна рекламна кампания на най-големият мобилен оператор в Япония NTT DoCoMo, който обяви, че предлага 16-гигабайтовата версия на новия iPhone 5S без пари на всички, които подпишат двугодишни договори. Офертата е по линия на т.нар “План 0 йени” и означава, че потребителите получават апарата веднага без никакъв разход.
От това произлизат поне две последици – от една страна домашните доставчици на апарати за NTT DoCoMo като Sharp и Fujitsu ще понесат загуби, тъй като е много вероятно доста клиенти да възприемат атрактивната оферта. От друга страна пък другите два мобилни оператора – KDDI и SoftBank – също се принудиха да направят конкурентни предложения, тъй като в противен случай ще останат извън борда.
NTT DoCoMo продава годишно около 23.5 милиона мобилни телефона и ако Apple успее да вземе 30-40 процента от този пазар, това ще превърне компанията в доминираща сила в Япония. Това е и промяна в стратегията на NTT DoCoMo, която до това лято залагаше на Samsung и Sony като основни чуждестранни партньори.