Microsoft дава 200 долара за стари iPad-и

Microsoft стартира интересна маркетингова кампания, която едновременно усмива конкурента Apple и дава възможност на потребителите да сменят своите таблети с модели на Surface.

Софтуерният гигант обяви, че ще даде ваучер от 200 долара на всеки, който върне своя “леко използван” iPad. Парите ще бъдат приспаднати при покупката на Surface RT и Surface Pro.

Това е поредният ход в агресивната рекламна кампания на Microsoft, чрез която гигантът се опитва да изкуши iPad потребителите да си купят Windows-базирани таблети. Въпреки закачливата кампания повечето анализатори са скептични относно желанието на потребителите да заменят своите таблети с марка Apple за тези на изоставащия в тази ниша конкурент.

“Смятам ли, че много хора ще приемат тази оферта на Microsoft?”, риторично пита Ван Бейкър, анализатор на мобилния пазар към Gartner. “С една дума – не. Екосистемата и приложенията за устройствата на Microsoft са главният проблем и тази оферта не го поправя по никакъв начин”.

Бройката на мобилните приложения за iPad е много по-голяма от тази за Windows мобилни устройства, което дава предимство на Apple, добавя още Бейкър.

В първото тримесечие на годината Apple продаде 19.5 милиона iPad таблета докато Microsoft успя да пласира едва 900 000 Surface устройства. Бройката на продадените от Microsoft таблети дори се срина до едва 300 000 за второто тримесечие на 2013 г.