Microsoft може да инвестира във Foursquare

Microsoft възнамерява да направи солидна стратегическа инвестиция във Foursquare, твърди финансовият сайт Bloomberg.

Софтуерният гигант и социалната мрежа са в доста напреднал етап на преговори, но до сделка все още не се е стигнало.

Foursquare наскоро обяви по-високи от очакваните приходи, което позволява на компанията не само да търси финансови инжекции от големи технологични играчи, но и да договори по-добри условия на плащането на своя 41-милионен дълг към Silver Lake Waterman и няколко други частни инвестиционни фондове.

През юли Foursquare стартира реклами, които показва на потребителите под формата на купони и сделки, когато те се чекират в дадено място. Към момента голяма част от 35-те милиона потребители на Foursquare вече са ангажирани в този тип реклами. Наскоро шефът на компанията Денис Кроули обяви още, че Foursquare ще продължи да развива своето Android приложение, което използва пасивната локация, за да дава различни предложения на потребителите. Кроули вече обяви, че се надява в бъдещ момент да включи реклами и в тази сфера.

Колкото до Microsoft, компанията вероятно се надява да повтори удара си от 2007 г., когато инвестира 240 милиона долара за дял от 1.6 процента във Facebook. Тогава подобен ход се считаше за доста рисков, но в последствие се оказа изключително успешен.