Google отново под лупата заради рекламния монопол

Интернет гигантът Google отново може да стане обект на съдебно разследване, свързано с доминиращата позиция, която компанията има при онлайн рекламите.

Това съобщава финансовата агенция Bloomberg, според която разследването все още е на предварителен етап и в крайна сметка може и да не прерасне в по-голям процес. В същото време обаче анонимните източници, цитирани от Bloomberg, твърдят че ако нещата вземат лош обрат за Google, компанията ще трябва да отговаря пред Федералната комисия по търговия.

Спорният въпрос в случая е позицията на Google като лидер в онлайн рекламите – огромна индустрия на стойност 17.7 милиарда долара годишно. Според комисията не е изключено Google да използва своята водеща позиция, за да принуждава други компании да използват останалите услуги на Google.

Подобна практика би била в нарушение на анти-монополното законодателство и Google вече нееднократно е попадал под такива обвинения. По всяка вероятност успоредно с американските власти, канадското Бюро за защита на конкуренцията също се готви да започне разследване срещу Google. Европейският съюз вече разследва компанията заради нейните бизнес практики, както и за това как води политиката на своето мобилно подразделение Motorola Mobility. Властите в Аржентина и Южна Корея също оглеждат политиката на компанията.

След като слуховете за предстоящо съдебно разследване срещу гиганта станаха публични, акциите на Google спаднаха с един процент.