4 офис грешки, които не осъзнавате, че правите

Всеки нов служител прави всичко възможно, за да демонстрира добро поведение. Идва рано, тръгва си късно, облича се консервативно и никога не се проверява своя Facebook от компютъра в офиса. 

С течение на времето обаче това се променя. Служителят навлиза в зоната на комфорта и сваля гарда. И на вас ли ви се е случвало? Започвате да пропускате крайните срокове, мъглявите статуси в социалната мрежа стават все по-често срещани, а оправданията защо не сте толкова продуктивни, колкото преди, зачестяват. 

Какво се случва? Просто е – забравяме основните принципи на работа. Ето как да се върнем в правилните релси:

1. Престанете да се оправдавате

Вашият шеф не се интересува от оправдания, без значение колко искрени са. Каквото и да му говорите, той ще чува единствено следното – не използвате времето си достатъчно ефективно.

Ето как може да го впечатлите: правете това, което казва. Когато имате дадена задача, не го карайте да ви припомня за нея, не искайте удължение на крайния срок. Ако имате въпроси, задайте ги преди това. Ако се нуждаете от помощ, помолете вашите колеги. Вършете качествена работа и навреме. Така много скоро ще бъдете натоварени с още отговорности и ще получите своето заслужено повишение.

2. Идвайте навреме

Не, закъсняването не е толкова чаровно, колкото си мислите. Ако наистина искате да впечатлите екипа, в който работите, както и вашият шеф, идвайте навреме. Най-добре дори по-рано.

3. Отговаряйте на имейлите

Нямате оправдание да не отговаряте на даден имейл повече от ден-два. В противен случай просто ще загубите уважението на своите колеги.

Не знаете отговора? Това не е оправдание да не давате каквито и да било признаци на живот. 

Разбира се, не е нужно да отговаряйте на имейла на мига, в който пристигне във вашата поща. Това определено не е ефективен начин за работа. Когато игнорирате писмото обаче, на практика казвате следното нещо на изпращача: „Ти не си достатъчно важен, за да ти отговоря.“

4. Вършете нещата докрай

Не всеки мениджър знае всички отговори на въпросите, които служителите му отправят. Вместо да ги кара да питат някой друг, шефът просто трябва да направи съответната справка. Всеки път, когато отговаря, той показва, че може да му се има доверие.

Разбира се, това не важи само за отговарянето на въпроси. Ако кажете на свой колега, че ще проверите неговия доклад, след което две седмици по-късно той трябва да ви припомня за това, ще загубите неговото уважение и доверие.