Интернет гигантът Google и двата най-големи американски мобилни оператора Verizon и AT&T са топ лобистите във Вашингтон, показват данни на Конгреса.
За последното тримесечие Verizon е похарчила 3.48 милиона долара за лобиране сред правителствените и законодателните кръгове във Вашингтон, а за същата дейност AT&T е заделила 3.4 милиона долара. Google е дала още 3.45 милиона долара, което поставя трите компании начело на класацията.
Разходите на Google за лобиране в полза на компанията са се увеличили с цели 70 процента през 2012 г., докато тези на Facebook буквално са скочили с над 200 процента, но въпреки това социалната мрежа не отделя толкова много пари – за последното тримесечие оглавяваната от Марк Зукърбърг компания е платила “едва” 1.4 милиона долара за лобистки цели.
За да бъдат защитавани интересите му, софтуерният колос Microsoft е платил 2.43 милиона долара за последното тримесечие.
Според неправителствената организация Consumer Watchdog сумата, която големите технологични компании отделят в борбата си за влияние във Вашингтон започва да приема застрашителни размери.
“Google и Facebook често се представят като по-различни от останалите корпорации, но всъщност те не са”, категоричен е Джон Симпсън, шеф на Privacy Prоject към Consumer Watchdog. “Те просто следват корумпираните корпоративни практики във Вашингтон: купи си това, което искаш!”