1 млрд. долара похарчени онлайн на Черния петък

Черният петък, който следва Деня на благодарността и традиционно е време за огромни опашки пред магазините в Съединените щати, предлагащи намалени стоки – е генерирал повече от 1 милиард долара в резултат на онлайн покупки на потребителите.

Според данни на маркетинговата компания ComScore тази година американците са похарчили 1.042 милиарда долара за покупки през интернет, което е увеличение с цели 26 процента спрямо миналата година.

Увеличили са се и онлайн продажбите на самия Ден на благодарността, като тогава потребителите са платили общо 633 милиона долара, което пък е с 32 процента повече спрямо Деня на благодарността през 2011 г.

“Въпреки устойчивото виждане, че реденето на опашки е ключово за Черния петък, този специален пазарен ден става все по-популярен в областта на е-търговията и то най-вече сред онези, които предпочитат да избегнат опашките”, обяснява Джан Фулгони, председател на ComScore.

Според него фактът, че тази година е отчетен спад с 1.8 процента на продажбите по време на Черния петък в традиционните магазини заедно с повишената онлайн активност означават, че е-търговията става напълно пълноправен пазарен феномен.