Тазгодишното издание на страшния и забавен празник Хелоуин ще бъде не само повод за милиони американци да облекат костюми и да запалят тиквени фенери, но и да стимулират доста сериозно икономиката на страната си.
Това сочи ново проучване на форума за лични финанси WiseBread, според което цели 170 милиона души зад Океана ще празнуват вечерта на 31 октомври. Очаква се за подготовката си те да изхарчат около 8 милиарда долара.
Според данните на WiseBread за периода 2007 – 2012 г. средният американец плаща по 28.65 долара за костюм за Хелоуин. Нещо повече, мнозина считат, че трябва да облекат и домашните си любимци по подходящ начин, в резултат на което за последните пет години са били изхарчени 370 милиона долара именно за това.
Любопитно е, че все повече американци търсят вдъхновени за празника онлайн. 4.2 процента от тях обменят опит и идеи в популярния сайт Pinterest, а 2.8 процента влизат в своите Twitter профили, за да се консултират за избора на костюм. Цели 8.9 процента пък се доверяват на препоръките на приятели, разменени през Facebook.
Анализът на WiseBread показва, че най-популярни сред възрастните са костюмите на вещица (26.8 процента), вампир (14.7 процента) и пират (13 процента). Децата пък предпочитат да се маскират като принцеса (23.5 процента) или супергероите Батман (13.1 процента) и Спайдърмен (11-1 процента).