Facebook разширява обхвата на рекламите на приложения

Facebook ще позволи на авторите на мобилни приложения да рекламират своите продукти в новинарската стена, която потребителите на социалната мрежа виждат на своите преносими устройства като смартфон или таблет, пише Би Би Си.

Компанията на Марк Зукърбърг ще взима такса всеки път, когато потребител кликне на реклама, за да свали съответния софтуер.

Facebook не веднъж е предупреждавала, че дори и да не успее да открие начин, по който да прави пари чрез мобилните потребители, нейното финансово състояние няма да пострада.

Резкият спад на цената на акциите обаче не се отрази благоприятно на нейните инвеститори, които загубиха общо 50 млрд. долара.

Що се отнася до новата услуга, всеки софтуерен разработчик има възможност да вземе участие в бета тестовете й. Тук той може да избере дали да таргетира потребителите на App Store на iOS или Google Play на Android.

Налична е и опция, чрез която потребителите могат да бъдат таргетирани на базата на това какви приложения са свалили в рамките на Facebook. Така например ако са играли на Gardens of Times на Disney на своя лаптоп през социалната мрежа, те могат да получат предложения за други игри от този тип, когато влязат в мобилната версия на Facebook. Впоследствие, ако потребителят кликне на предоставените му линкове, той ще бъде пренасочен към съответния магазин за приложения, откъдето ще може да си закупи софтуера.