Близо половината от анкетираните служители (48%) биха продали своята корпоративна парола за по-малко от 5 лири, сочи ново изследване на Ping Identity, цитирано от британския в. “Телеграф”.
Една трета от тях заявяват, че биха предоставили достъп до своя Facebook акаунт срещу 50 лири или повече.
30% от служителите ще разкрият своята парола за 1 лира или по-малко. Други 30% не биха предоставили своята корпоративна парола независимо на каквато и да било цена.
“Самият факт, че личната идентичност се оценява по-високо от корпоративната, би могъл да има тревожни последствия за безопасността на интелектуалната собственост на компанията и репутацията на бранда”, заяви Джон Фонтана от Ping Identity.
Повечето от анкетираните признават, че не спазват основните правила за сигурност в мрежата. 60% казват, че записват своите пароли. Една трета от хората дават корпоративните си пароли на други. Други изследвания по темата показва също така, че служителите избират лесни за отгаване пароли, включително “password” и “123456”.