Пазарът на Mac компютри се разрасна значително в последните години, но в Китай продуктът на Apple изглежда готов да счупи всички рекорди.
Стига да се вярва на проучванията.
Компанията Morgan Stanley твърди, че 21 процента от китайските потребители са категорични, че следващата им компютърна покупка ще бъде Мас, стига да съберат достатъчно пари за това. В момента в най-многолюдната страна на света едва 5 процента от потребителите на компютри притежават Мас, обяснява Morgan Stanley.
От цялата гама компютри на Apple най-търсен си остава MacBook, за когото биха дали парите си 22 процента от кандидат-купувачите на лаптопи.
Тази данни ясно говорят за високото доверие, което китайските потребители имат в Mac и Apple, но това не бива да се приема абсолютно, тъй като съществува един много важен фактор: цената. Проучването на пазарните нагласи на Morgan Stanley показва, че твърде малко са онези, които са склонни да заделят повече от 600 долара за следващата си компютърна покупка. А това е доста под цените на продуктите на Apple.
Въпреки това силните позиции на компанията в Китай не подлежат на съмнение. Наскоро изпълнителният директор на Apple Тим Куук обяви, че ръководеният от него гигант е реализирал продажби за над 4.5 милиарда долара в страната само в рамките на последното тримесечие. Така делът на Китай в общите продажби на Apple вече е 16 процента. За сравнение през 2009 г. Китай допринасяше за едва 2 процента от всички продажби на компанията.