Всяка една от покупките, които правите с вашата MаsterCard или Visa карта може да се използва, за да получавате целеви реклами, когато сърфирате в интернет, разкрива ново изследване.
Според публикация на Wall Street Journal, двете компании за кредитни карти се опитват да разработят ново поколение реклами, при които покупки в обикновените магазини се събират в база данни, от която се извлича информация за онлайн реклами, които биха били подходящи за клиентите.
Вестникът се позовава на документ, изтекъл от централата на MasterCard, в който компанията твърдо заявява, че “клиентите са това, което купуват”.
Подобна база данни, създадена от Visa, ще обвързва различни фактори при физическите покупки като например мястото, където е извършена сделката, с онлайн реклами, за които се счита, че биха интересували същия купувач.
Официално обаче MasterCard отрича информацията, твърдейки че тези планове са били прекратени, тъй като заплашват да разкрият прекалено много лична информация за клиентите. Компанията уверява потребителите, че няма от какво да се притесняват и посочва, че събира данни единствено за това кога и къде е извършена покупката, а не за лицето, което я е направило.