Новият Tegra 4 чип на Nvidia вече бе показан официално по време на CES 2013, а сега знаем и името на първата игра, която ще поддържа ексклузивно новата графична технология на nVidia.
Тя се нарича Codex The Warrior: Chain of Nemesis и представлява онлайн екшън RPG в стила на Infinity Blade. Въпреки че на този етап подробностите са малко се знае, че Codex The Warrior е от трето лице, захранва се с енджина Unity и ще има наистина визуално впечатляваща графика. Мултиплейърът ще бъде от типа PvP, поне ако може да се съди по първите шотове.
Codex The Warrior ще поддържа Tegra 4, но за щастие се очаква играта да бъде съвместима и с Tegra 3, като поддръжката на сегашното поколение чип ще дойде едновременно с премиерата на играта или в по-лошия случай малко след това. Студиото Devclan Inc., което работи върху играта, твърди още, че на по-късен етап ще се опита да създаде и PC версия, която ще се разпространява през Steam и ще поддръжа DirectX 11.
Това, което обаче е по-важно е начинът, по който се развива Android гейминга и в частност разработките за Tegra. Използвайки графичните възможности на своя чип, nVidia непрекъснато демонстрира все по-добър във визуално отношение капацитет, но реалното им приложение в интересни игри изостава значително. Преди време Tegra 2 бе едва обявен, когато се появи Tegra 3; в момента на пазара реално има шепа THD заглавия, а вече очакваме Tegra 4. Докато желанието на nVidia и разработчиците да достигат нови граници на технологичните им възможности и похвално, не трябва да се забравят милионите потребители, които всъщност искат да имат не толкова визуално впечатляващи прототипи, а интересни игри и устройства с по-дълъг живот.
Още по-жалкото е, че миналата година бяха обявени половин дузина Tegra 3 игри, които изглеждаха с голям потенциал, но към момента нито една от тях не е видяла бял свят. За пръв път видяхме демото на Bladeslinger преди цели 15 месеца, а работещата под Unity Игра изглеждаше зашеметяващо. Сред най-добрите ефекти бяха детайлните модели на героите и сенки в реално време. Играта се очакваше до края на 2011 г., но след това бе забавена. В крайна сметка Bladeslinger наскоро се появи за iOS, така че Android версията й може би все пак ще види бял свят някога.
На свой ред Dark Kingdom беше една от игрите, показани на миналогодишния Mobile World Congress. Тя всъщност представлява порт на PS3 игра с подобно заглавие и наподобява Diablo не само с перспективата си, но и с dungeon crawling и RPG елементите си. По време на GDC 2012 играта беше достъпна за посетителите и изглеждаше относително завършена, но оттогава не сме чували нищо нито от нейните автори, нито от nVidia. Възможно е тя да се появи в някакъв бъдещ момент, но липсата на актуална информация не предвещава нищо добро.
Golden Arrow също направи своя официален дебют на 2012 WMC, след което пък смени името си на Battlestone, а студиото което работеше по нея бе закупено от Zynga. Това е хак-енд-слаш игра, която трябваше да бъде напълно безплатна. Очакваше се Battlestone да излезе в края на 2012 г., но след като това още не се е случило, отново можем само да се надяваме.
Подобно на предните две заглавия, Eden to Greeen също бе анонсирана на 2012 WMC и подобно на тях също е в безтегловност. Разработвана от студиото iNis тя представлява кръстоска между походова стратегия и тауър дифенс. Първоначално се очакваше през пролетта на 2012 г., след това пък бе показана по време на конференцията I/O на Google и към момента няма никаква информация за нея. Наскоро iNis пусна друга THD игра – Demon’s Score – и можем само да се надяваме, че следващото издание на студиото ще е Eden to Greeen.
Накрая остава Bounty Arms, която беше показана по време на изложението Е3 2012. Тя представлява сайд-скролинг платформър в триизмерен свят. Разработва се от студиото Open Reset и трябваше да бъде издадена от същата компания, която пусна и споменатата по-горе Bladeslinger. Bounty Arms е единствената Tegra, обявена на Е3 2012, която все още не е излязла и ако слуховете са верни, можем да я очакваме през първата половина на 2013 г.
Така моментното състояние на Tegra геймингът се люшка между умерения оптимизъм и откровеното разочарование. Някои от THD игрите като Dark Meadow: The Pact и Renaissance Blood имат голям потенциал, но в сегашния си вид приличат повече на добре изпипани демо версии, отколкото на пълни приключения. Други като Dead Trigger, Shadowgun и Shadowgun: Deadzone изглеждат чудесно на Tegra 3 устройства, но реално могат да се играят и на по-слаби модели. Истина е, че третото поколение на чипа на nVidia още сега предлага високи технологични възможности и вместо да се работи самоцелно за тяхното развиване е много по-добре наличните ресурси да се оптимизират и усилията да се насочат към създаването на по-увлекателни игри за достъпния в момента хардуер.