iPad все още доминира таблетния пазар, но делът на Android там се увеличава, сочат най-новите данни.
Различните версии на таблета на Apple съставляват общо 55 процента от всички таблети, разпратени по магазините за третото тримесечие на годината, но въпреки това гигантът от Купертино е загубил 14 процента за сметка на своите Android конкуренти.
Такова е заключението на маркетинговата компания ABI Research, според която пазарният дял на iPad в момента е на най-ниско ниво от цели две години насам, когато бе пуснат пълвия модел от таблета.
Естествените печеливши от това са Samsung, Amazon и Asus, след като мобилната операционна система на Google вече се намира на повече от 44 процента от разпратените по магазините таблети.
Очакванията на ABI Research са този дял да продължава да нараства.
“Тъй като Android си остава предпочитаната операционна система за повечето OEM производители, нашите очаквания са нейното присъствие на пазара да се увеличи още повече – нови производители, нови и по-добри устройства, повече пазари и по-голям интерес към приложенията и съдържанието за системата”, казва ABI Research.