Последният доклад на Facebook показва, че все повече потребители на социалната мрежа предпочитат да влизат в нея през мобилни устройства, загърбвайки традиционните настолни компютри.
Данните, които Gacebook предоставя за периода април-юни 2012 г. сочат, че почти 20 процента от всички 543 милиона потребители са влизали в профила си единствено през мобилен телефон или таблет. Тези 20 процента са около 102 милиона абонати, което е значително повече от онези 83 милиона, посетили Facebook през мобилните си устройства през март.
На практика това означава, че спрямо последното преброяване броят на мобилните потребители на социалната мрежа се е увеличил с цели 23 процента.
Привличането на все повече такива абонати е ключово за успеха на Facebook, особено след като през февруари тази година компанията пусна мобилни реклами. Засега при мобилните устройства в даден момент се появява само една реклама, докато при десктоп компютъра до седем могат да бъдат изобразени едновременно на екрана.
Данните на Facebook сочат още, че растежът на мрежата в Съединените щати за последното тримесечие е само 10 процента, докато в глобален план той е 29 процента. Лидери в това отношение са Бразилия и Индия, където мащабите на социалната мрежа са се увеличил съответно със 146 и 84 процента.