След като първите няколко месеца от пазарния дебют на таблета PlayBook се оказаха крайно неуспешни, компанията RIM най-сетне реши да намали цената на модела в опит да стимулира интерес към него.
По време на пресконференция относно резултатите от второто четиримесечие на годината, изпълнителният директор на канадската компания Майк Лазаридис обяви, че RIM възнамерява да стартира няколко нови програми, чиято задача е да повишат продажбите на PlayBook. Сред тях са отстъпки за настоящи клиенти, специални промоции и стимулиращи оферти за бизнес организации. Лазаридис обаче отказа да съобщи с колко точно ще бъде свалена цената на таблетите.
RIM определено се нуждае от нова пазарна стратегия, след като дебютът на PlayBook беше изключително слаб. Компанията пусна на пазара едва 200 000 бройки, въпреки че анализаторите очакваха почти половин милион от новите устройства да се появят в продажба.